Nauka

Czy warto uczyć się niemieckiego biznesowego?

niemiecki biznesowy

Nauka języków obcych na stałe weszła w kanon przedmiotów nauczanych w szkole. Język niemiecki jest drugim najchętniej i chyba najczęściej wybieranym językiem obcym, zaraz po języku angielskim. Niestety wiedza wyniesiona ze szkoły najczęściej jest fragmentaryczna i chaotyczna.

Niemiecki język biznesowy

Rozpoczynając naszą przygodę z językiem obcym, uczymy się przede wszystkim komunikacji w życiu codziennym. Rozpoczynamy od prostych zwrotów dzięki którym potrafimy się przedstawić i zamówić danie w restauracji. Formy gramatyczne których używamy są nieskomplikowane i umożliwiają przekazanie tylko częściowo tego co myślimy lub chcielibyśmy powiedzieć. Taka znajomość języka wystarczy nam podczas wakacyjnego wyjazdu do Niemiec, Austrii czy Szwajcarii, ale już niestety nie jest wystarczająca w pracy.

Dużo częściej potrzebujemy niemieckiego języka biznesowego, którego używamy w pracy. Gospodarka polska rozwija się prężnie i chętnie nawiązujemy kontakty biznesowe z naszym zachodnim sąsiadem. Dużo niemieckich firm inwestuje w Polsce, stawiając fabryki czy zakładając filie swoich firm u nas. Nasz rynek pracy jest otwarty na współpracę międzynarodową. Aby jednak podjąć pracę w międzynarodowej firmie bardzo często wymagana jest znajomość języka zarządu danej firmy. Osoby będące na wyższych stanowiskach potrzebują również lepszych kompetencji biznesowych. Dlatego warto zainwestować w kurs branżowy, czyli niemiecki język biznesowy.

Czym jest niemiecki język biznesowy ?

Na początku powinniśmy sobie odpowiedzieć na pytanie, jaka jest definicja biznesmena. Najczęściej jest to osoba prowadząca własną firmę lub biznes tak zwany przedsiębiorca lub handlowiec. Jak wiadomo każda dziedzina przemysłu czy gospodarki charakteryzuje się specyficznym językiem używanym tylko w danej branży. 

Najważniejszą cechą, która odróżnia język codzienny od języka biznesowego jest jego semantyka. Bez odpowiedniego słownictwa nie będziemy w stanie poprowadzić rozmowy handlowej, gdyż w skład języka biznesu wchodzi bardzo dużo terminów, o szerokim znaczeniu. Znajomość odpowiedniej terminologii ułatwia komunikację, w szczególności podczas trudnych negocjacji.

Sprawdź kurs niemieckiego w biznesie: https://www.bs-ict.pl/oferta/jezyk-niemiecki-w-biznesie

Język niemiecki w rozmowach handlowych

Niemiecki język biznesowy charakteryzuje się nie tylko specyficznym słownictwem, ale również odpowiednią formą pism oficjalnych, stosowanych przez wszystkich kontrahentów. W szczególności chodzi tu o korespondencję handlową przesyłaną faksem i maile. Pisma te charakteryzują się schematycznością pisanych zdań, a ich budowa jest przewidywalna i jasna. 

Nauka niemieckiego języka biznesowego ma przede wszystkim na celu usystematyzowanie naszej wiedzy językowej z danej dziedziny. Dzięki znajomości odpowiednich słów kluczowych, używanych przez wszystkich kontrahentów, nasze rozmowy handlowe stają się prostsze i bardziej zrozumiałe. 

Nauka niemieckiego języka biznesowego kładzie duży nacisk na słownictwo z branży ekonomicznej, wprowadza wyrażenia z zakresu marketingu, finansów, księgowości, transportu, eksportu oraz ubezpieczeń. Formuła tych specjalistycznych kursów ma na celu dopracowanie umiejętności językowych do samodzielnego prowadzenia rozmów handlowych, negocjacji biznesowych i szeroko rozumianej obsługi biznesu. Dzięki różnorodności treści oferowanej podczas kursy nauki biznesowego języka niemieckiego, można nabyć również umiejętności tak zwanej luźnej rozmowy, która jest równie ważna podczas rozmów handlowych, jak znajomość słownictwa branżowego.

Zobacz również inne kursy językowe w Warszawie: https://www.bs-ict.pl/oferta/szkolenia-biznesowe

Na kursach niemieckiego języka biznesowego można się również nauczyć jak jakie słownictwo będzie nam potrzebne podczas rozmowy o pracę i jakie wyrażenia będą w tej konkretnej sytuacji przydatne.

Dlaczego warto?

Podsumowując nauka niemieckiego języka biznesowego jest bardzo przydatna podczas codziennej pracy, w szczególności w międzynarodowych zespołach, gdzie na porządku dziennym jest prowadzenie trudnych rozmów handlowych.

Znajomość niemieckiego języka branżowego pomoże nam również podczas szukania pracy, gdyż dzięki tej umiejętności będziemy lepiej spostrzegani przez pracodawcę i będziemy mieli większe szanse na znalezienie wymarzonej posady.

Dodaj komentarz