Odpowiednio wykreowany wizerunek marki to jej swoista wizytówka w oczach nie tylko potencjalnych klientów, ale także kontrahentów czy konkurencji – fakt ten nie ulega wątpliwości. Coraz częściej i chętniej dbamy więc o wnętrza naszych firmowych lokali (tak, by uczynić je przyjaznymi dla gości), a także o profesjonalny „look” na kanałach typu Social Media. W hurtowych ilościach zamawiamy wizytówki, ulotki, oklejamy samochody swoim logo. Zdarza się nam jednak zapomnieć przy tym, że porządny brand to również taki, który „widać z daleka” stacjonarnie, a każdy może bez trudu trafić do jego siedziby. Wszyscy znamy przecież te odrapane budynki, na których stale widnieje przepalony, zabrudzony neon, prawda? A taka prezencja z całą pewnością dobrą, wspomnianą wyżej wizytówką już nie jest.
Nie tylko widoczność
Napisy tworzone na zabudowaniach przy pomocy specjalnych liter podświetlanych (inaczej zwanych literami świetlnymi) pełnią wiele funkcji – mających znaczenie zarówno dla firm, które je wykorzystują, jak i dla przestrzeni miasta. Charakterystyczne, widoczne z daleka i często uzupełnione o logo – przede wszystkim informują przechodnia o tym, gdzie właśnie się znajduje (lub wskazują drogę do poszukiwanej lokalizacji) i podkreślają znaczenie mijanych placówek.
Stanowią ponadto symbol firmowy i nieodłączną część jej wizerunku – co oczywiście przekłada się na kwestie stricte PR-owe i marketingowe: klienci znacznie chętniej korzystają z usług marek rzetelnych, schludnych i pod każdym względem profesjonalnych. Podświetlane litery przestrzenne w formie dużych napisów zapadają zresztą w pamięć – w przeciwieństwie do niejednej ulotki, która prędzej czy później znajduje swoje miejsce w koszu na śmieci.
Ponadto – zapewniając widoczność prezentowanym przez siebie komunikatom – wpisują się także estetykę przestrzeni miejskiej, tworząc z nią niejako spójną całość (czego przykładem są chociażby liczne napisy świetlne, spotykane na ulicach głównych Warszawy).
Tworzone przez profesjonalistów
Warto wspomnieć również o tym, jak wiele wymagań muszą spełniać powyższe produkty, by ich właściciele mogli cieszyć się nimi na długo – litery i szyldy tego typu najczęściej znajdują się przecież na zewnętrznych stronach budynków, na ogrodzeniach i bramach wjazdowych do posesji. Są stale narażone na działanie szkodliwych warunków atmosferycznych – począwszy od nasłonecznienia, a skończywszy na silnych mrozach i ulewnym deszczu.
Agencje reklamy oferujące je swoim klientom polegają więc wyłącznie pomocy specjalistów, którzy będą w stanie zadbać nie tylko o dostęp do najwyższej jakości materiałów i szczegółowe dopasowanie ich form do oczekiwań klientów, ale także o precyzyjny i trwały montaż „na lata”.
Taśma aluminiowa i efekt „halo”
Co istotne, pod nazwą „litery podświetlane” kryje się tak naprawdę kilka rodzajów tego typu akcesoriów. Przeglądając propozycje firm prowadzących ich sprzedaż możemy natknąć się na przykład na litery blokowe (3D). W ich przypadku oświetleniu podlega samo „lico”, a front liter i ich boki mogą zostać wykonane w dowolnym kształcie i kolorystyce (z wykorzystaniem specjalistycznych folii i taśm).
Poza tekstem, możliwe jest też zamówienie znaków przestrzennych. Najpopularniejszą alternatywą czcionek 3D są natomiast litery z efektem „halo”, w których podświetleniu nie ulega sam znak, a jego tło (tzw. plecy). Określony sposób montowania ledów tworzy z nich swoistą aureolę, dzięki której sam napis (umieszczony w pewnej odległości od ściany) zdaje się być niejako zawieszony w przestrzeni. Zarówno kolor, jak i nasycenie oświetlenia dopasowuje się do oczekiwań jego nabywców.
Blask stolicy
Jedną z firm oferujących wszystkie wspomniane wyżej produkty jest agencja Rekiny Reklamy, mająca swoją siedzibę w Warszawie. Marka istnieje na rynku od ponad 20 lat, swoim klientom oferując zarówno realizację projektów standardowych, jak i zamówień o charakterze nietypowym. Na co dzień zajmuje się opracowywaniem i tworzeniem materiałów reklamowych oraz doradztwem, we własnym zakresie sporządzając wszystkie niezbędne zdjęcia i pomiary. Jest też znanym w branży producentem reklam świetlnych: kasetonów, witryn, neonów i napisów trójwymiarowych.
Jeśli szukamy więc sposobu na to, by dodać własnej marce nieco blasku – być może wykorzystanie w tym celu wspomnianego neonu lub liter podświetlanych będzie dla nas strzałem w dziesiątkę.
Dodaj komentarz