FinanseBiznes

Jak dobrze stworzyć i gdzie umieścić ogłoszenie nieruchomości?

nieruchomość na sprzedaż

Decyzja o zbyciu nieruchomości to dopiero pierwszy krok w przeprowadzeniu transakcji. Powodzenie całego przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od ogłoszenia nieruchomości. Jak skonstruować skuteczny komunikat, by nasza oferta dotarła i zainteresowała jak najszerszy krąg odbiorców? Gdzie umieścić ogłoszenie, by szybko i bezproblemowo sprzedać nieruchomość? Podpowiadamy!

Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – dlaczego tak ważne?

Ogłoszenie nieruchomości jest kluczowym elementem każdej transakcji sprzedaży. Stanowi najlepszą wizytówkę – zarówno sprzedającego, jak i samego lokalu, który po raz pierwszy przedstawiamy potencjalnym nabywcom. Warto wiedzieć, że często już na etapie tworzenia i publikacji ogłoszenia zapada ważna decyzja, czy sprzedamy nieruchomość po zakładanej cenie, czy też powinniśmy nastawić się na jej obniżenie. Dlatego tak istotna jest dbałość o jakość ogłoszenia i umiejętny dobór miejsca jego publikacji. Internet stał się najskuteczniejszym narzędziem sprzedaży nieruchomości. Wie o tym z pewnością każdy, kto choć raz próbował sprzedać lub kupić dom czy mieszkanie. W gąszczu ofert przydatna jest znajomość tajników pisania skutecznego ogłoszenia, które przyciągnie uwagę internautów planujących zakup nieruchomości. Tu liczą się krótkie sekundy – pamiętajmy, że przeciętny użytkownik przeglądający ogłoszenia nieruchomości poświęca na każdą ofertę zaledwie krótką chwilę. Pierwsze dobre wrażenie może przesądzić o szybkiej sprzedaży nieruchomości, a złe – o braku zainteresowania ze strony nabywców.

Niezbędne elementy skutecznego ogłoszenia

Właściwie skonstruowane ogłoszenie wyróżnia specyficzna kompozycja. Kluczowymi elementami są: odpowiednio dopasowany tytuł, rzetelnie przygotowana treść oraz wysokiej jakości zdjęcia, obrazujące aktualny stan nieruchomości. Te trzy rzeczy mają największy wpływ na przyciągnięcie zainteresowanych nabywców. Ich brak w ogłoszeniu może skutkować mniejszą liczbą wyświetleń ogłoszenia, a nawet próbami negocjacji cen już podczas rozmów telefonicznych. Przejdźmy jednak do konkretów. W dobrym ogłoszeniu o sprzedaży nieruchomości nie może zabraknąć informacji o lokalu, takich jak:

  • dokładna lokalizacja,
  • cena wraz z informacją, czy podlega ona negocjacji,
  • powierzchnia,
  • liczba pomieszczeń i ich metraże wraz z informacją o tym, czy są rozkładowe,
  • piętro budynku z liczbą pieter w całym budynku,
  • typ zabudowy (np. dom czy mieszkanie, nowe czy stare budownictwo, blok, bliźniak czy kamienica),
  • forma własności nieruchomości,
  • stan techniczny,
  • sprzęt i meble,
  • termin dostępności,
  • dojazd do nieruchomości, w tym komunikacją miejską,
  • najbliższa okolica,
  • dodatkowe zalety nieruchomości, takie jak balkon lub taras, komórka lokatorska oraz miejsce w garażu.

Jak widać, skuteczne ogłoszenie nieruchomości zawiera wiele informacji. Warto zadbać o ich odpowiednie uporządkowanie w treści. Dobrze jest podzielić naszą ofertę na kilka krótkich, ale zwięzłych akapitów. Na samym końcu możemy wskazać preferowaną przez nas formę kontaktu wraz z godzinami, w jakich odpowiemy na zapytania telefoniczne i wiadomości. Przed publikacją ogłoszenia sprawdźmy treść pod kątem błędów językowych – te mogą odstraszyć część potencjalnych nabywców.

Publikacja ogłoszenia na portalach nieruchomości

Kolejnym krokiem po napisaniu ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości jest jego publikacja. To od niej zależy, z jakim odzewem spotka się nasza oferta. Brak odpowiedniej reklamy może skutkować niewielką liczbą zapytań, co z kolei może wydłużyć czas potrzebny na sprzedaż. Tu zasada jest prosta – ogłoszenia warto umieszczać w wielu różnych miejscach, zarówno w gazetach, lokalnych serwisach internetowych, a przede wszystkim na portalach nieruchomości. Tych jednak nie brakuje – jak zatem wybrać najlepsze z nich i jak poradzić sobie z dużą liczbą ogłoszeń do opublikowania? Z pomocą przychodzi serwis serwisu portalenieruchomosci.pl, który oferuje automatyczne dodawanie ogłoszeń, nawet do 150 stron. Cały proces jest niezwykle prosty i wygodny – wystarczy stworzyć skuteczne ogłoszenie i dodać zdjęcia nieruchomości, wybrać pakiet portali do publikacji, a następnie opłacić usługę szybkim przelewem lub kartą. Gotowe – ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości jest doskonale widoczne w wielu miejscach w sieci i dla wielomilionowej grupy odbiorców, co zwiększa szanse na szybką sprzedaż.

Dodaj komentarz