Decyzja o zbyciu nieruchomości to dopiero pierwszy krok w przeprowadzeniu transakcji. Powodzenie całego przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od ogłoszenia nieruchomości. Jak skonstruować skuteczny komunikat, by nasza oferta dotarła i zainteresowała jak najszerszy krąg odbiorców? Gdzie umieścić ogłoszenie, by szybko i bezproblemowo sprzedać nieruchomość? Podpowiadamy!
Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania – dlaczego tak ważne?
Ogłoszenie nieruchomości jest kluczowym elementem każdej transakcji sprzedaży. Stanowi najlepszą wizytówkę – zarówno sprzedającego, jak i samego lokalu, który po raz pierwszy przedstawiamy potencjalnym nabywcom. Warto wiedzieć, że często już na etapie tworzenia i publikacji ogłoszenia zapada ważna decyzja, czy sprzedamy nieruchomość po zakładanej cenie, czy też powinniśmy nastawić się na jej obniżenie. Dlatego tak istotna jest dbałość o jakość ogłoszenia i umiejętny dobór miejsca jego publikacji. Internet stał się najskuteczniejszym narzędziem sprzedaży nieruchomości. Wie o tym z pewnością każdy, kto choć raz próbował sprzedać lub kupić dom czy mieszkanie. W gąszczu ofert przydatna jest znajomość tajników pisania skutecznego ogłoszenia, które przyciągnie uwagę internautów planujących zakup nieruchomości. Tu liczą się krótkie sekundy – pamiętajmy, że przeciętny użytkownik przeglądający ogłoszenia nieruchomości poświęca na każdą ofertę zaledwie krótką chwilę. Pierwsze dobre wrażenie może przesądzić o szybkiej sprzedaży nieruchomości, a złe – o braku zainteresowania ze strony nabywców.
Niezbędne elementy skutecznego ogłoszenia
Właściwie skonstruowane ogłoszenie wyróżnia specyficzna kompozycja. Kluczowymi elementami są: odpowiednio dopasowany tytuł, rzetelnie przygotowana treść oraz wysokiej jakości zdjęcia, obrazujące aktualny stan nieruchomości. Te trzy rzeczy mają największy wpływ na przyciągnięcie zainteresowanych nabywców. Ich brak w ogłoszeniu może skutkować mniejszą liczbą wyświetleń ogłoszenia, a nawet próbami negocjacji cen już podczas rozmów telefonicznych. Przejdźmy jednak do konkretów. W dobrym ogłoszeniu o sprzedaży nieruchomości nie może zabraknąć informacji o lokalu, takich jak:
- dokładna lokalizacja,
- cena wraz z informacją, czy podlega ona negocjacji,
- powierzchnia,
- liczba pomieszczeń i ich metraże wraz z informacją o tym, czy są rozkładowe,
- piętro budynku z liczbą pieter w całym budynku,
- typ zabudowy (np. dom czy mieszkanie, nowe czy stare budownictwo, blok, bliźniak czy kamienica),
- forma własności nieruchomości,
- stan techniczny,
- sprzęt i meble,
- termin dostępności,
- dojazd do nieruchomości, w tym komunikacją miejską,
- najbliższa okolica,
- dodatkowe zalety nieruchomości, takie jak balkon lub taras, komórka lokatorska oraz miejsce w garażu.
Jak widać, skuteczne ogłoszenie nieruchomości zawiera wiele informacji. Warto zadbać o ich odpowiednie uporządkowanie w treści. Dobrze jest podzielić naszą ofertę na kilka krótkich, ale zwięzłych akapitów. Na samym końcu możemy wskazać preferowaną przez nas formę kontaktu wraz z godzinami, w jakich odpowiemy na zapytania telefoniczne i wiadomości. Przed publikacją ogłoszenia sprawdźmy treść pod kątem błędów językowych – te mogą odstraszyć część potencjalnych nabywców.
Publikacja ogłoszenia na portalach nieruchomości
Kolejnym krokiem po napisaniu ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości jest jego publikacja. To od niej zależy, z jakim odzewem spotka się nasza oferta. Brak odpowiedniej reklamy może skutkować niewielką liczbą zapytań, co z kolei może wydłużyć czas potrzebny na sprzedaż. Tu zasada jest prosta – ogłoszenia warto umieszczać w wielu różnych miejscach, zarówno w gazetach, lokalnych serwisach internetowych, a przede wszystkim na portalach nieruchomości. Tych jednak nie brakuje – jak zatem wybrać najlepsze z nich i jak poradzić sobie z dużą liczbą ogłoszeń do opublikowania? Z pomocą przychodzi serwis serwisu portalenieruchomosci.pl, który oferuje automatyczne dodawanie ogłoszeń, nawet do 150 stron. Cały proces jest niezwykle prosty i wygodny – wystarczy stworzyć skuteczne ogłoszenie i dodać zdjęcia nieruchomości, wybrać pakiet portali do publikacji, a następnie opłacić usługę szybkim przelewem lub kartą. Gotowe – ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości jest doskonale widoczne w wielu miejscach w sieci i dla wielomilionowej grupy odbiorców, co zwiększa szanse na szybką sprzedaż.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi